Projekt Interaktívne vyučovanie - moderná forma vzdelávania

03.02.2011 Prešov

Moderná doba si žiada modernú školu, moderné metódy a formy vyučovania. Netreba však zabúdať ani na starú dobrú klasickú školu, ktorá mala veľa skvelých myšlienok a pevné základy.
Ideálne spojenie oboch sa strelo vo vzdelávacom projekte, ktorý mesto Prešov implementovalo na Základnej škole Československej armády 22 v Prešove, ktorý je podporený prostredníctvom operačného programu Európskeho sociálneho fondu vo výzve Vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť v opatrení Premena tradičnej školy na modernú. Projekt s názvom Interaktívne vyučovanie - moderná forma vzdelávania sa začal realizovať v roku 2009 a na jeho realizáciu bolo získaných 112 tisíc eur. Cieľom projektu je modernizovať vzdelávací proces vyučovania interaktívnou metódou. Prvoradou úlohou bolo naučiť učiteľov pracovať s modernou didaktickou technikou, vytvárať nové výučbové programy, aplikovať tieto výučbové programy vo výchovno – vzdelávacom procese prostredníctvom interaktívnej metódy a sprostredkovať získané skúseností širšej pedagogickej verejnosti. Projekt prebiehal vo viacerých etapách, v rámci ktorých sa uskutočnilo vzdelávanie pedagogických zamestnancov v oblasti používania modernej didaktickej techniky, vzdelávanie pedagogických zamestnancov na tvorbu nových výučbových programov, tvorba metodických a študijných materiálov, implementácia nových výučbových programov do výchovno-vzdelávacieho procesu, odborný seminár - Moderné formy vyučovania, výmenný pobyt v družobnej škole. Výstupmi projektu boli aj zborník z odborného seminára a metodická príručka Ako pracovať s interaktívnou tabuľou. Záverečnou aktivitou projektu je konferencia pripravovaná na 7. februára 2011 v budove PKO v Prešove.
Učitelia vypracovali množstvo hodín s využitím interaktívnych metód, ktoré sú súčasťou vyučovacieho procesu. Niektoré z nich budú prezentované na konferencii, aby pedagogická verejnosť mala možnosť vidieť, ako novým, tvorivým spôsobom vyučujú a čo sa pri žiakoch osvedčilo.
Názor pedagóga – Mgr. Danka Richterová : „Učiteľ sa pri príprave vyučovacej hodiny snaží vybrať zaujímavé aktivity, ktoré by žiaka vedeli zaujať a podnietili ho k aktívnej práci nielen na vyučovacej hodine, ale aj v domácej príprave, ale najmä, aby získal kladný vzťah k vyučovaciemu predmetu. V súčasnom období je veľa možnosti, ako si žiakov získať. Prípravou vyučovacích hodín na interaktívnej tabuli si aj učitelia zvyšujú svoje kompetencie. “
Názor žiakov:
„ Hodiny na interaktívnej tabuli sú super a sú zábavnejšie. Podľa nás sa učivo ľahšie naučí. Aj pracovať s ňou sme sa rýchlo naučili. “
„Hodiny, na ktorých pracujeme s interaktívnou tabuľou sú odlišné od hodín, na ktorých používame učebnicu alebo pracovný zošit. Táto tabuľa je veľkým pomocníkom pre učiteľa, ktorému uľahčuje vysvetľovanie látky, ale aj pre žiakov, ktorým uľahčuje pochopenie učiva. “
 

Vyberte región